Gebruik het eLoket indien 1722 overbelast is ...

Naar aanleiding van het stormweer van zondag 10 maart 2019 ontving het federale noodnummer 1722 voor niet-dringende interventies het record-aantal van 78.374 oproepen waardoor dit systeem overbelast werd en de wachttijd tot enkele uren kon oplopen.

Wij raden aan om het eLoket van de hulpverleningszone Zuid-Oost te gebruiken om interventies i.k.v. wateroverlast en stormschade in te geven.
Deze interventies worden continu gemonitord door onze interzonale dispatching.
Wij proberen U dan zo snel mogelijk te helpen ...

Het eLoket voor interventies i.k.v. wateroverlast en stormschade kan rechtsboven deze pagina ( "raadpleeg ons e-loket" ) of via de link https://zuid-oost.hulpverleningszone.be/contacteer-ons/e-loket-1121 bereikt worden. 


Gelieve wel te noteren dat de brandweer altijd eerst de mensen helpt die in levensgevaar zijn. Tijdens of na een storm of een onweer komen wij ook tussen als er gevaar is voor bewoners of voor derden, bijvoorbeeld als een grote boom een huis dreigt te vernielen.
De brandweer is echter geen klusjes- of hersteldienst.
Wij komen dus niet langs om je dakpannen goed te leggen, om je glazen koepel of terras-overdekking te herstellen, om je dakgoot uit te kuisen of te herstellen, om een omgevallen boom of loshangende tak die op je eigen grond ligt in stukken te zagen en te verwijderen.
Hiervoor moet je dus niet naar de brandweer bellen maar naar een gekwalificeerde professional.


GEBRUIK HET ELOKET ( zie rechtsboven deze pagina "raadpleeg ons e-loket" of via de link https://zuid-oost.hulpverleningszone.be/contacteer-ons/e-loket-1121 ) VOOR ON-LINE REGISTRATIE VAN INTERVENTIES i.k.v. NOODWEER of STORMSCHADE.

 

Laatst bijgewerkt op 09 februari 2020
Gebruik het eLoket indien 1722 overbelast is ...
Bezoek de nationale website via www.hulpverleningszone.be.